Головна Новини Товари Послуги Проекти Соціальні проекти Інвесторам Результати Додаткова інформація

Тренінг-практикум «40 годин на знімальному майданчику»

Мета практикуму:

В умовах, наближених до реальної телевізійної специфіки, надати слухачам-стажистам навички практичної роботи над основними жанрами, що використовуються в телевізійному виробництві. За основну модель в даному практикумі вибрані події, що реально відбуваються на території міста. При цьому обираються такі події, котрі є публічними, інформативно ємними, павільйонними та лояльними до телебачення. Тому слухачі-стажисти всіх спеціальностей мають можливість спілкуватися з реальними людьми та набути унікальних навичок командної творчої роботи.

Метод:

Проведення зйомок сюжету новин з реальної події без опередньої підготовки групи (під керівництвом викладача).

Задача журналіста:

  • За 4 години зібрати матеріал для написання тексту начитки сюжету новин хронометражем до 2-х хвилин, тема якого визначається перебором діапазону тем події (за принципом найцікавіших для глядача).
  • Набути навичок індивідуальної роботи без попередньої підготовки (експромтом), керуючись інтуїцією.
  • Набути навичок командної роботи – взаємодія з продюсером, оператором, режисером, режисером монтажу, звукорежисером, іншими колегами.
  • Відпрацювати навички ведення телевізійного інтерв’ю:
  • Навчитись чітко ставити питання.
  • Відслідковувати чіткість та лаконічність мови, ясність думки під час формулювання питань.
  • Фізіономічно супроводжувати співбесідника.
  • Утримуватися від паразитичного підтакування та необґрунтованого вимовляння інших реплік-паразитів.
  • Відпрацювати навички формулювання не менш ніж трьох питань, що витікають із контексту бесіди, що не були попередньо узгоджені з викладачем та задаються експромтом.
  • Навчитися висловлювати експромт-питання чітко і ясно.
  • Спробувати начитати в камеру стенд-ап – синхрон-начитку, що містить інформацію, яка розкриває і розвиває матеріал сюжету, що проектується.

Алгоритм роботи журналіста (на майданчику):

  • Визначити тему та узгодити її з викладачем.
  • Визначити групу носіїв інформації (працівників оргкомітету події, учасників, відвідувачів і т.д.) – і домовитися про проведення інформаційних інтерв’ю.
  • Продумати та виписати перелік питань до носія інформації (до 10 питань).
  • Записати інформаційне інтерв’ю.
  • Не забути уточнити першим або останнім питанням ім’я та прізвище співбесідника, а також його посаду (для коректного написання титрів)
  • Підготувати декілька варіантів експромт-начиток на камеру – «стенд-апів».
  • Записати 3-4 дублі стенд-апа.
  • Підготувати журналістське завдання оператору та режисерам, враховуючи відповідність майбутнього тексту відеоряду.
  • Розшифрувати інтерв’ю та вибрати 2-3 найяскравіших епізоди (до 10 сек. кожен)
  • Написати проект тексту сюжету, враховуючи фрагменти інтерв’ю та найбільш вдали варіант стенд-апу.
  • Узгодити текст сюжету з викладачем.

Задача оператора:

  • За 4 години зняти первинне відео для монтажу новинного сюжету.
  • Сформувати навички виконання підготовчих робіт до зйомок.
  • Налаштування штативу:
  • перевірка затискачів на лапках штатива, а також підлогового павука, що забезпечують жорсткість конструкції штатива та камери;
  • перевірка працездатності панорамних затискачів (вертикального та горизонтального) панорамуючої голівки;
  • перевірка плавності ходу панорамної голівки;
  • встановлення «байдужої рівноваги» камери під час вертикального панорамування.
  • Налаштування камери:
  • вимір загального освітлення на майданчику;
  • вибір фільтра діафрагми;
  • баланс чорного та білого;
  • перевірка звукових каналів;
  • налаштування рівню запису інтершумової звукової доріжки;
  • налаштування рівню запису синхронової звукової доріжки.
  • Забезпечити хронометраж вихідного ілюстративного відео (до 20 хвилин), синхронів (10-15 хвилин); при цьому середня тривалість ілюстративного плану – до 10 секунд.
  • Особливу увагу приділити відповідності майбутнього тексту та відеофрагментів – відпрацювати навички узгодження зйомок з журналістом (автором тексту) та режисерами.
  • Відпрацювати навички розкадровування сцен та об’єктів.
  • Відпрацювати навички вибору об’єктів для перебивок.
  • Відпрацювати навички зйомок зі штативом та без нього («з плеча»).

Алгоритм роботи оператора (на майданчику):

  • Виконати перевірку комплектності камери. Виявити основні елементи типової конфігурації ТЖК (телевізійний журналістський комплект):
  • камера;
  • акумулятори (не менше 4-х);
  • зарядний пристрій для акумуляторів;
  • штатив;
  • штативна планка;
  • на камерне світло («ель-пі-ель»);
  • синхроновий мікрофон (з батарейками, якщо цей мікрофон – радіосистеми або радіо петличка);
  • навушники;
  • відео носії (флешка, касета і т.п.)
  • Сформувати навички виконання підготовчих робіт до зйомок.
  • Виконати налаштування штатива:
  • перевірити жорсткість затискачів на лапках»;
  • виставити та перевірити жорсткість підлогового павука;

Увага! Без такої перевірки, що гарантує жорсткість конструкції штатива та камери, у випадку відсутності телеоператора біля камери не можна приступати до роботи! Типова аварія – падіння камери на підлогу з висоти 1,5 метри через відсутність закріплення лапок телескопічних ніжок штатива або розповзання павука!

  • перевірити працездатність панорамних затискачів (вертикального та горизонтального) панорамуючої голівки;
  • перевірити плавність ходу панорамної голівки;
  • встановити «байдужу рівновагу» камери під час вертикальної панорами та плавність ходу під час виконання горизонтальної панорами.
  • Виконати налаштування камери:
  • виміряти загальне освітлення майданчика шляхом направлення на нього об’єктива з автоматичним режимом налаштування діафрагми;
  • вибрати фільтр діафрагми, а також режим зйомки: без додаткового штучного освітлення, з використанням камерного світло підсилювача (наприклад, 1-го рівня; звернути увагу на спотворення картинки при використанні вищого), а також камерного штучного освітлення;
  • виконати почергово бланс чорного та білого в напрямку б’єктів зйомки;
  • виконати перевірку звукових каналів;
  • провести налаштування рівня запису інтершумового та синхронового звукових каналів.
  • Виконати зйомку.
  • Після завершення зйомки видалити носій та описати матеріал на паперовому або електронному паспорті носія, вказавши при цьому дату зйомки, об’єкт зйомки, орієнтовний хронометраж заису та прізвища авторів.
  • Повернути обладнання на базу в суворій відповідності до специфікації.

Задача продюсера:

Протягом перших двох годин зйомки ініціювати та провести декілька переговорів з представниками великих організацій – учасників події. Тема переговорів – отримання дозволу на ексклюзивні зйомки та інтерв’ю з метою інтегрування найцікавіших епізодів у підсумковий сюжет про подію, що готує група. Відмічається, що роботи проводяться безкоштовно. Особливу увагу продюсер має звернути на важливість для глядача пропонованої теми. Після кількох переговорів продюсер повинен визначитися з єдиним майданчиком, що надасть найцікавішу тему та матеріал. При цьому продюсер мусить відпрацювати:

  • навички експромт-переговорів без попереднього узгодження з випадковим, але явно перспективним співбесідником;
  • уміння тактовно нав’язати співбесідник свої інтереси – отримати ствердну відповідь, але ввічливо не дати гарантій ,що саме ця інформація буде вибрана як базова;
  • навики відбору максимально цікавої теми;
  • навички відслідковування суворого дотримання інтересів знімальної групи та джерела інформації.

Алгоритм роботи продюсера (на майданчику)

  • Акредитувати там, де цього вимагають організатори, знімальну групу.
  • Отримати в оргкомітеті прес-реліз події.
  • Продивитися список учасників події та обрати найбільш перспективних з точи зору інформації, яку вони можуть надати.
  • Провести ряд переговорів за вказаною в завдання схемою (звернути увагу співбесідників на той факт, що вироблений сюжет може бути опублікований на ресурсах організаторів події, якщо власники цих ресурсів вважають сюжет цікавим).
  • Виписати всі запропоновані співбесідниками теми.
  • Відібрати, керуючись інтуїцією, найцікавішу тему.
  • Узгодити цю тему з викладачем.
  • Скласти список вимог джерела інформації до матеріалу, що буде опублікований.
  • Відслідкувати хід виконання зйомок.
  • У підсумковому сюжеті виявити наявність невідповідностей вимогам, що були обговорені з джерелами інформації, якщо такі були.