Головна Новини Товари Послуги Проекти Соціальні проекти Інвесторам Результати Додаткова інформація

Треніг-практикум «100 годин у прямому ефірі»

Загальний опис.

Тренінг забезпечує учням можливість отримання практичних навичок з основних телевізійних професій – журналіста, режисера, оператора, звукорежисера (з додатковими навичками інженера) і продюсера за допомогою багатокамерних репортажних прямих трансляцій в умовах реальних подій. Тренінг проводиться три місяці – по 8 зйомок в місяць. Під керівництвом групи тренерів кожен стажист відпрацьовує навички як з незалежної технології, так і з використанням командного середовища. Робота тренерів підтримується унікальною апаратурою – ПТС-тренажером, який по суті є малогабаритною («кишеньковою») 16-ти камерною ПТС, що дозволяє одночасно трьом режисерам-стажистам здійснювати монтаж відеопрограми (репортажу, телепередачі, відеозвіту про подію і т. п.) в реальному часі, підтримуючи комутацію відеосигналів від 12 до 16 камер.

Мета.

Надати можливість стажистам сформувати практичні навички телевізійної режисерської та операторської майстерності під час зйомки подій за принципом «запис по трансляції».

Навчальні фактори.

Інтенсифікація практичних занять за умов реальних подій (семінарів, конференцій, виставок, концертів і т. п.), посилений ступінь відповідальності за рахунок роботи за принципом прямого ефіру, командна робота, телевізійна специфіка (репортажна – в реальному часі).

Максимальний склад групи стажистів.

12 телеоператорів, 4 режисера, 2 звукорежисера (інженера), 2 тележурналіста, 5 фотохудожників, 2 продюсера.

Мінімальний склад групи стажистів.

8 телеоператорів, 2 режисера, 1 звукорежисер (інженер), 1 тележурналіст, 2 фотохудожника, 1 продюсер.

Термін навчання.

Три місяці.

Структура процесу.

По 2 знімальних заняття в тиждень (умовно: субота + неділя, п'ятниця + понеділок) і по 1 теоретичному заняттю («розбір польотів»).

Структура практичного заняття.

  • перші 4 години (з 10 години ранку) – інженерні роботи (монтаж тренажерної системи) і продюсерський супровід – придбання навичок продюсування зйомок – організація лояльної комунікації з власниками базової події і приміщення, а також з їх представниками;
  • наступні 2 години (з 14.00) – (на тлі інженерних і продюсерських робіт) – вивчення приміщення, розміщення камер, теоретична підготовка до зйомки, уточнення інформації для «стендап»-начиток, побудова 2-х вигородок для телемосту;
  • наступні 2 години – трактові репетиції операторско-режисерської групи, отримання завдань тренерів, обговорення ролей, репетиція трансляції і записи стендапів журналістів;
  • наступні 2 години – здійснення пробного запису по трансляції, тренінг роботи режисерів у прямому ефірі, відпрацювання навичок взаємодії майданчиків для телемостів і основної дії;
  • завершальні 4 години – багатокамерний запис по трансляції основної події;
  • паралельний багатокамерний запис по трансляції телемостів між двома незалежними майданчиками від двох журналістів з їхніми гостями.

Склад тренерської команди.

  • старший тренер
  • асистент з режисерської майстерності
  • асистент з операторської майстерності
  • асистент-інженер

Апаратна база.

  • міні-ПТС на 16 камер (з аксесуарами – усіченими камерними каналами і засобами комунікації),
  • відеомагнітофони – 2 шт.,
  • відеокамери (переважно міні-формату, в тому числі і особисті камери стажистів) – до 16 шт.,
  • портативний аудіо-пульт,
  • комп'ютер для пост-монтажу,
  • плазмові медіа-панелі – 2 шт. (тільки при максимальному наборі групи стажистів для майданчика ведучого і «зворотного плану» для події).

Фінансові взаємовідносини з власниками подій і спонсорами.

Основний мотив організатора події в допуску великої телевізійної групи на свій «івент» є запис відеопротоколу. Розуміючи те, що запис ведеться під керівництвом професіоналів і відсоток браку в готовому продукті не буде критичним, власник події істотно економить на відео-обслуговуванні. Тому організатор зацікавлений «терпіти труднощі» в сенсі лояльного ставлення до великої знімальної групи.

В процесі навчання з кожною зйомкою формується все більш і більш злагоджена команда. І якість програм що випускаються все більше підходить для публічного використання. Аж до трансляцій в національному телеефірі. Це дає можливість вже з другого місяця навчання проводити переговори із власниками подій про спонсорування знімального процесу. І гарантувати якісний відеозвіт про подію, придатний не тільки для тиражування на оптичних носіях, але й для розміщення в національному ефірі малих телеканалів та також трансляції в інтернет. Дані переговори – частина продюсерського тренінгу. Під час дискусії з власником події враховується та обставина, що роботи виконують стажисти. Тому обсяг фінансування може бути малим відсотком від ринкових цін на подібний супровід.

Організація прямих трансляцій в інтернет.

Одним з найважливіших мотивів власників події спонсорувати знімальний процес є можливість прямої телевізійної інтернет-трансляції на сайти організаторів. Ця опція може бути спонсована окремим платежем. Таким чином, спонсорування може бути забезпечене двома групами мотивів:

  • забезпечення гарантованих відео-акцентів у підсумкових матеріалах - відстеження брендуючих елементів спонсорів, запис синхронів з «потрібними» людьми, узгодження начиток, монтажу, титрування тощо;
  • пряма трансляція в інтернет.